środa, 8 lutego 2012

Powitanie


Z myślą o założeniu własnego bloga numizmatycznego nosiłem się już jakiś czas, wydaje mi się, że mało jest w internecie polskich blogów numizmatycznych. Strona Pana Jerzego Chałupskiego jest rodzynkiem potwierdzającym zasadę (oraz dwa inne blogi numizmatyczne - Monetkowe bajania i Monety Polski Królewskiej).
Wpisawszy do wyszukiwarki hasło "blog numizmatyczny" wyskakuje ponad 9 000 stron, w większości jednak dotyczą one inwestowania w numizmatykę.
Wierzę, że starczy mi zapału, żeby umieszczać systematycznie tutaj jakieś treści. Okaże się, czy to co napiszę, kogoś zaciekawi.

Ponieważ jest to wpis pierwszy wypada od przedstawienia się - odsyłam do zakładki o mnie.

W największym skrócie napiszę, że interesuję się obiegiem pieniądza w dawnej Polsce. Nie zbieram monet, nie jestem kolekcjonerem, a moneta jest dla mnie źródłem poznania przeszłości. Pięknym źródłem.

Półkopek z 1564r.
Zdjęcie z archiwum WCN.

1 komentarz:

  1. Mam nadzieję, że ten blog będzie się dalej rozwijał i będzie przybywało więcej miejsc gdzie opiszesz stare monet. Liczę również na to, że pojawi się Polska numizmatyka http://www.skarbnicanarodowa.org/polska-numizmatyka która jest przecież tak bardzo rozwinięta i można o niej cały czas książki pisać.

    OdpowiedzUsuń